Bu Blogda Ara

20 Kasım 2017 Pazartesi

Kumkuat Reçeli (Kumquat)

eskimutfak.blogspot.com


Malzeme:
1kg kumkuat
1kg tozşeker
1/4 limon suyu
1+1/2 su bardağı su

Yapılışı:
Kumkuatları yıkayıp üstünü aşacak  kadar suyla beraber on dakika kaynatıp,süzüyoruz (kabuğundaki hafif acılığını gidermek için) ve soğuk suya koyarak soğumasını sağlıyoruz.Daha sonra şeker,küçük bir çatalla bir kaç yerinden deldiğimiz  kumkuatları ve suyu tencereye koyup kaynatmaya başlıyoruz,kısık ateşte ortalama yarım saat kadar kaynadıktan sonra dörtte bir limonun suyunu sıkıp beş dakika kadar daha kaynatıp ocağı kapatıyoruz.Reçelimiz soğuduğunda kavanozlara koyup kullanılmak üzere kilerimize kaldırıyoruz.
 Afiyet olsun.

Not:Ben reçelleri biraz koyu kıvamlı seviyorum ve kaynatma süresini kırk dakika olarak tutuyorum,reçelin suyu bal kıvamında oluyor.Kaynatma süresini arzu ettiğiniz kıvama göre ayarlayabilirsiniz.




Evde saksıda yetiştirdiğim kumkuat ağacını daha sonra oturduğumuz sitenin bahçesine dikmiştim.Onu mutfak penceremden seyrederken bahçeyi çok sevdiğini gördüm.Kısa zamanda çok güzel serpildi ve bu sene çok miktarda kumkuat meyvamız oldu.Erken olgunlaşan meyvaları topladım ve bu gün  kumkuat reçeli yaptım. İkinci hasatı ise sevgili arkadaşım,dostum Berna Eltetik için ayırdım,kısa süre sonra olgunlaşacak olan kumkuatları kendisi hasat ettiğinde,eminim çok güzel tarifler paylaşacaktır  .


Portakal Reçeli


Hiç yorum yok: